21.2.07

Llocs idílics


Tots tenim llocs que considerem idílics. Llocs on anar de vacances, llocs on descansar, llocs on disfrutar, llocs… Jo personalment estic enamorat del Cap de Creus, del Parc Natural d’Aigüestortes i del País Vasc rural. També és cert que no conec llocs suposadament mítics com pot ser el carib, Costa Rica, oceania o qualsevol altre i per tant la meva opinió es limita a allò que conec. Ahir vaig llegir a la premsa que el diari anglès “The Guardian” ha fet una llista de les 10 millors platges del món (http://travel.guardian.co.uk/article/2007/feb/16/beach.top10). Diu així:

1. Las Islas Cies, Galicia, Spain
2. Tayrona national park, Colombia
3. Porto da Barra, Salvador, Brazil
4. Anywhere on Palawan, the Philippines
5. Nungwi, Zanzibar, Tanzania
6. Arambol, Goa, India
7. Whitehaven, Whitsunday Islands, Queensland, Australia
8. Shell Beach, Isle of Purbeck, Dorset
9. Sinclair´s Bay, Caithness
10. Aroa, Aitutaki, One Foot Island, Cook Islands

En aquesta llista hi ha llocs habituals com Tanzania, Brasil o illes perdudes de la mà de Déu però a mi m'ha sorprès la presència en primer lloc de les Islas Cíes. Haig de reconèixer que jo hi he estat, farà 15 anys però coincideixo amb que són unes illes maravelloses. L’aigua és cristalina, la sorra blanca, com si fós el carib però com molt bé diu la font, la gran diferència és que l’aigua és gèlida. Jo vaig ser-hi un agost i recordo perfectament la sensació que vaig tenir en banyar-me. Imagineu-vos entrar a l’aigua i que de sobte et vingui una sensació com si t’estiguessin clavant agulles per tot el cos; doncs així mateix va ser. També haig de reconèixer que el bany valia la pena ja que la flora i la fauna que hi havia dins i fora l’aigua eren sensacionals. Quins són els vostres llocs idílics? Fins aviat, Hagfish on earth.